"Att skapa intresse för Karlskrona är ett strategiskt arbete som kräver både engagemang och uthållighet"

Bilden föreställer Pär Israelsson, tf VD på Destination Karlskrona.
FOTO: MATTIAS MATTISSON
Platser över hela världen konkurrerar om besökare, evenemang, investeringar och nya invånare. När näringsliv, offentliga aktörer och invånare gemensamt hjälps åt att skapa attraktion och lokal stolthet, ges förutsättningar att lyckas i konkurrensen med andra platser. 

Destination Karlskronas uppdrag är att vara motorn i att positionera och utveckla Karlskrona som en attraktiv plats för boende, besökare, nya invånare och nya investeringar. Det gör vi bland annat genom att marknadsföra Karlskrona regionalt, nationellt och internationellt, värvar profilskapande evenemang, kryssningsbesök, filmproduktioner, möten och konferenser. Bolaget kommer även att driva turistcenter, utveckla Drottningsskärs Kastell och arbeta med stadens värdskap och turistiska innehåll.  

För att ytterligare växla upp detta arbete skapas ”Partnerskap Karlskrona” - ett partnernätverk med lokala företag och organisationer i syfte att tillsammans utveckla och marknadsföra Karlskrona. I nätverket blir du som medlem en viktig ambassadör för platsen men också en del i ett kluster av olika bolag med möjligheter till nya affärer och samarbeten.  

Inom partnerskapet kommer vi bjuda in till regelbundna partnermöten med intressanta besökare, föreläsningar och workshops i syfte att tillsammans verka för ett attraktivt Karlskrona.  


Pär Lundby Israelsson, tf VD